Végre megkezdődik a Bánhida-Sárberek városrészek összekötését biztosító útfejlesztés, melyre "csak" 40 évet kellett várni.
A térség legnagyobb közlekedésfejlesztési beruházására mintegy 40 évet kellett várnia a tatabányaiaknak
Mindannyian fontosnak tartjuk, hogy a város stratégiai célú fejlesztése érdekében a választási ciklusokon átívelő együttműködésben tudjunk dolgozni - mondta Szücsné Posztovics Ilona, Tatabánya ellenzéki polgármestere a beruházásról szóló sajtótájékoztatón.
A projekt 2 ütemben zajlik majd
Az egyik kifejezetten az önkormányzat beruházása: az aluljáró alatt lévő összekötő út megépítése járdával, kerékpárúttal. Itt még sok munka (pl. az útszakasz megtervezése, a lakossággal való egyeztetés) hátra van, a kivitelezés részleteiről több kérdés felmerült már, amelyeket tisztázni kell - írja Facebook oldalán a polgármester.
A projekt másik eleme az új szerkezetű vasúti híd megépítése, ahol a NIF Zrt. a beruházó.
Fő célnak emellett a dózsakerti híd felújítását látom, ehhez eszközként is felfogható ennek az összeköttetésnek a megépítése - véli Szücsné.
A Csónakázó-tó és környékének átépítése addigra éppen befejeződik, mire az aluljáró kivitelezése megkezdődik
A polgármester szerint szerencsésebb lett volna összehangolni a két munkát. "Arra kértem a kivitelezőt, hogy szoros együttműködést, folyamatos egyeztetést alakítsanak ki a projektirodánkkal, hogy vigyázni tudjunk a Csónakázó-tó környékére is".
A beruházás összesen 7 milliárd forintba kerül majd, ebből a Tatabányai önkormányzat 250 millió forint lesz az önrésze. A többit uniós támogatásból, és állami pénzekből szeretné hozzátenni Bencsik János, országgyűlési képviselő. Reméljük, hogy sikerül is neki.