Tatabánya több, mint 20 évnyi fideszes elnyomás után 2019 őszén szabadult fel, mikor az ellenzéki Szűcsné Posztovics Ilona nyert az önkormányzati választásokon.
Szűcsnének nincs könnyű dolga, hiszen a képviselőtestület fideszes tagjai, ahol tudnak keresztbe tesznek neki. Ennekellenére Bencsik János, és Schmidt Csaba korábbi fideszes polgármesterek jónéhány hazugságára fényderült, és biztosan vannak még csontvázak a szekrényben.
Nehéz 5 pontba szedni 20 évnyi vezetés bűneit, de megpróbáljuk:
1. Mutyizások, haveroknak kiosztott közbeszerzések
A korábbi években Tatabányán is jellemző volt, hogy csak Fidesz közeli cégek nyernek a közbeszerzéseken, és az is, hogy ha a haverok megcsúsztak egy-egy projekt megépítsével, akkor minimális kötbért kellett csak fizetni.
23,5 milliárd forintból építheti Pénztáros Lőrinc cége a Tatabányai Sportcsarnokot
A Mészáros Lőrincék érdekeltségébe (a gyerekeié) tartozó FEJÉR-B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság nettó 18.557.591.320 Ft bruttó 23.568.140.976 forintért épít multifunkcionális sportcsarnokot a városnak. A cégnek 2 év alatt kell egy 6 ezer férőhelyes, „kézilabda nemzetközi- és világversenyek megtartására alkalmas” sportcsarnokot építenie Tatabányán. A helyi ügyekkel foglalkozó blog úgy tudja a tervezett komplexumban több szinten összesen 19 ezer négyzetméternyi hasznos alapterületet alakítanak ki. A pályázati anyagokból kiderül, hogy a VIP páholyból 450 ember figyelheti majd a meccseket. Lesz díszkivilágítás, és egy parkolózóna is épül a csarnok körül. A csarnok a magyar állam tulajdonába kerül, a város adja hozzá az ingyen telket, és majd minimum 15 évig köteles üzemeltetni erre a célra.
2. Bencsik és Schmidt hazugságai a vasútállomásról
Egyre kínosabb az az évek óta tartó hitegetés, hazugságspirál, ami a tatabányai vasútállomás körül van. Bencsik János fideszes országgyűlési képviselő, korábbi polgármester, Schmidt Csaba leköszönő polgármester, sőt maga Orbán Viktor is tett már ígéretet a tatabányai vasútállomással kapcsolatban. Eddig egyik sem jött be.
Sem az akadálymentesítés, sem a felújítás nem indult meg 8 év alatt, mindig csak ígéretek hangzanak el. Schmidt Csaba a 2014-es kampányban arról beszélt, hogy már 2011-ben elkészültek a tervek a vasútállomás és vasúthálózat felújítására. Ám érdemi munka ezidáig nem indult el.
3. A Schmidt villa titka
Schmidt Csaba korábbi fideszes polgármester támadásként élte meg, mikor ellenzéki politikusok arra voltak kíváncsiak miből épült hatalmas palotája a Vitány közben. Schmidt Csaba arra azért odafigyelt, hogy házát párt közeli vállalkozások építsék, újítsák fel.
A korábbi polgármester a Boldogulj Tatabányán kérdéseire így válaszolt: "Építkezésre fordított kiadásainkkal már három éve elszámoltunk, ugyanis a CSOK-ot és a hozzá kapcsolódó hitelt folyósító bank felé igazoltuk és benyújtottuk a számlákat, valamint a kifizetést igazoló dokumentumokat mind a támogatási összeg, mind pedig az önerő tekintetében. Aki ennek bármilyen formában az ellenkezőjét állítja annak bírósági eljárásban kell majd bizonyítani az állításait."
4. Schmidt Csaba becsapta a mentősöket
Schmidt Csaba, aki két cikluson át volt polgármester azt ígérte a mentősöknek, hogy a városi tömegközlekedési eszközöket ingyenesen használhatják majd, de ez nem így lett. Egy korábbi mentős szerint: "A történet még 2016 szeptemberében kezdődött: ekkor kaptuk az első ígéretet Schmidt Csabától, hogy ha majd a város átveszi a helyi közlekedést, akkor szolgálati igazolvány birtokában díjmentesen tömegközlekedhetünk, mint ahogy több városban, köztük Budapesten is. Türelmesen vártunk, mikor megalakult a T-busz, hogy majd jön a nagy bejelentés, de nem történt semmi. E-mailes érdeklődésre nem reagált. 2017-ben, egy rendezvényen sikerült személyesen elkapni a polgármestert, ekkor jött a második ígéret. Azóta több megkeresés volt elektronikus formában, de még csak válaszra se méltatott"- nyilatkozta a volt mentős egy tatabányai blognak.
A tömegközlekedés kapcsán nem ez volt az egyetlen hazugsága. 2019-ben megjelent a kizárólag propagandára használt, közpénzből finanszírozott Tatabánya tovább épül című kiadvány. Ebben azt írta, hogy 2018 januárjától saját környezetkímélő buszok járják Tatabányát. Csakhogy ez nem volt igaz. A csuklós buszok nem környezetkímélőek, és egy évnyi csúszás után 2018 májusában jelentek meg.
5. Megfenyegetett fogorvosok
2019 augusztusában a fogorvosok országos sztrájkra készültek. Az akkor még fideszes vezetésű Tatabányán úgy gondolták ők megoldják a problémát azzal, hogy megfenyegetik a fogorvosokat. A 168 óra úgy tudja leszedették a rendelőkbe kirakott tájékoztató plakátokat, és ellenőrzéseket helyeztek kilátásba azoknak a fogorvosoknak, akik csatalkoznak a sztrájkhoz.
+1 A fideszesek szó szerint szarban hagyták a kollégiumi hallgatókat
Számos megkezdett projekt van, ami nem fejeződött még be Tatabányán. De vannak amik igen. Gyorsan, az önkormányzati választások előtt átadták őket, akkor is, ha voltak gondok. Az egyik ilyen épület a Tatabányai Kollégium. A volt MÁV szálló épületét 1 milliárd forintból újították fel. Sajnos azonban az átadás utáni hetekben rendszeresen adódtak hibák a szennyvíz- illetve vízelvezető rendszerben. A helyszíni bejáráson a hibaelhárításban többször is résztvevő ÉDV Zrt. jelezte, hogy a kivitelezés során a csapadékelvezetést és a csatornát két helyen felcserélve kötötték be. Az épületből kivezetett csatorna tartalma így nem ér el a gerincvezetékig, ezáltal folyamatos a dugulás.